۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸

محبی مطرح کرد:

دام‌های سیستان و بلوچستان نیاز به شناسنامه دارند

دام‌های سیستان و بلوچستان نیاز به شناسنامه دارند

زاهدان-خبرگزاری مهر، جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دام‌های موجود در سیستان و بلوچستان به منظور تشخیص و تفکیک از دام‌های قاچاق و همچنین نظارت بر سلامت آنها نیازمند داشتن شناسنامه هستند.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد محبی ظهر دوشنبه در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز در استانداری با بیان اینکه یکی از راه‌های برخورد با دام قاچاق شناسایی و تفکیک دام‌های بومی از غیر بومی است اظهار داشت: تشخیص دام‌های بومی با غیر بومی و قاچاق برای ماموران انتظامی و قضایی سخت است و لذا به منظور کنترل و همچنین برخورد با دام های قاچاق باید دام‌های استان دارای شناسنامه باشند.

وی با تاکید بر پلاک گذاری دام‌ها اظهار داشت: در حال حاضر ملاک تشخیص دام قاچاق و غیر قاچاق مجوز صادره از طرف سازمان دامپزشکی است و هر دامی که دارای مجور حمل از این سازمان نباشد غیر قانونی و قاچاق شناخته می شود.

وی ادامه داد: دام های استان نیاز به پلاک کوبی و پلاک گذاری دارند و در این راستا دامداران و کشاورزان نیز از این طرح استقبال می کنند.

23 هزار راس دام  وارد قرنطینه های سیستان و بلوچستان شد

وی همچنین از واردات 23 هزار و 809 راس دام سنگین در سه ماهه ابتدای سال جاری به قرنطینه های استان خبر داد.

محبی اظهار داشت: در 3 ماهه ابتدای سال جاری مجوز واردات تعداد 37 هزار و 282 راس دام از طرف جهاد کشاورزی صادر شدکه از این تعداد 23 هزار و 809 راس دام سنگین از جمله گاو وارد قرنطینه های دامی شده است.

وی با اشاره به اینکه واردات شتر به سیستان و بلوچستان ممنوع اعلام شده است افزود: پیش از اعلام این بخشنامه و ممنوعیت قانونی اجازه واردات تعداد یک هزار و 538 نفر شتر توسط جهاد کشاورزی صادر شد که از این تعداد نیز 428 نفر شتر در این مدت وارد استان شده است.

 

 

 

کد خبر 2326783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha